HOME | LOCATIES | WANDELINGEN | NIEUWS

dinsdag     28 juni: Hattem
donderdag 30 juni: Dalfsen

donderdag 2:
Thea-Rita-Eugene en Jan besloten na enig beraad naar Dalfsen ( Emmen ) te gaan. Het was bewolkt maar wel warm. Zonder jas richting Hoonhorst en zo door de omgeving lekker gewandeld en gekletst onderweg. Koffie hebben we gedronken bij de bakker in Dalfsen waar op een gegeven moment het licht uitging. Na de koffie nog even over de markt gelopen waar iedereen (behalve Jan) wat kocht.  Goed Weekend.  Jan

dinsdag 7:
Wilma-Ria-Thea-Rita-Gerrit-Eugene en Jan besloten naar Staphorst ‘de Zwarte Dennen’ te gaan. Het weer was goed al behoorlijk warm en geen wind. We hebben de gele route gelopen en hebben genoten van de natuur. Wilma heeft nog foto’s gemaakt van enkele bloemen en een mestkever.

Koffie hebben we gedronken bij de Lichtmis en hebben daar gezellig door gekletst.  Het was zo weer over 12 uur, dus op naar Zwolle Zuid. Dit was het weer.  Jan

donderdag 9:

In het vooroverleg waaraan Jan, Thea en Eugene deelnamen, gaf Jan aan zijn voeten liever wat rust te gunnen zo vlak voor zijn vakantie. Daardoor ging een mini-ploegje naar Hiawatha in Dalfsen. Daar bleek dat Vitens de boel had afgehuurd en feest vierde in de tipi. Alle parkeerplaatsen waren bezet, dus hebben we de auto verderop bij de mooie moestuin achtergelaten. Bij een licht bewolkte hemel was het fijn wandelen en we hebben onszelf verrast door eens de andere kant rond te lopen. Bij Bakker van Olst werd er opgemerkt, dat er wel veel met vakantie waren. Maar de koffie en saucijs smaakte prima. De donderdagmarkt van Dalfsen wordt steeds populairder en we hebben haring en aardbeien ingeslagen. De slager daar werd vermeld in de recensie van het Volkskrant Magazine, dus die kan ook bij de favorieten worden gezet. Ook al was het dit keer een mini-groep, we hebben ons best gedaan de standaard van het gezonde en goede leven weer een beetje op te schroeven. Eugene

dinsdag 21:
Op de langste dag van het jaar ging Eugène op pad met vier vrouwen, te weten Jannie, Rita,Ria en Thea. We gingen naar de Sahara (bij Ommen!!), waar we de blauwe paaltjes(4,5 km) volgden. Een mooie wandeling, mooi weer en een opgewekte stemming, al werd er nog wel even geklaagd over stijve spieren. Op het bankje bij het meer pasten we net met z’n vijven. Wat een uitzicht! Daarna hebben we kennelijk een paaltje gemist. We moesten n.l. rechtsaf, maar liepen dus rechtdoor. Dat was een omweg, maar het had ook voordelen. Over het fietspad en een stukje asfaltweg liep het heel fijn. Na het wandelen gingen op pad naar Ommen om nu niet bij de bakker, maar in het dorp, buiten op een leuk terras koffie te drinken. Jannie zei dat ze veel energie nodig had en bestelde een extra grote kop. Tenminste dat dacht ze! Ze kreeg een kabouterkopje! Later bleek het een vergissing, ze kreeg alsnog een volle kop. Na de aankoop van aardbeien en kersen op de markt gingen we weer naar Zwolle, waar we pas om één uur weer terug waren. We hebben de smaak te pakken om markten te bezoeken. Ik ben benieuwd waar de volgende markt is. Thea

donderdag 23:
Eugène reed deze keer weer (Thea durft nog niet goed in de nieuwe auto te rijden). Samen met Gerrit, Jannie, Rita en Thea gingen we deze keer naar Vilsteren. We begonnen deze keer gelijk aan de overkant van de weg. Bij een tuin met allemaal houten beelden(o.a. een leeuw, een uil, een arend) bleven we staan om deze te bewonderen. De bewoner kwam nog naar buiten en genoot van onze belangstelling. We werden zelfs nog uitgenodigd om verder te komen. Waarschijnlijk zag hij kopers in ons. Het leek ons beter om maar verder te wandelen, want daar kwamen we tenslotte voor. Uiteindelijk kwamen we toch uit op het voor ons bekende pad, maar dan in tegengestelde richting. In het prieel hebben we nog wat in het boek geschreven.(vorige keer ook al) Weer bij de auto gekomen was het al aardig warm geworden en snakten we naar koffie. Op naar Dalfsen, naar de bakker, waar we lekker buiten hebben gezeten. En na afloop gingen we natuurlijk weer naar de markt om inkopen te doen. En de slager hebben we ook nog bezocht! Volgende keer toch maar een grote boodschappentas meenemen en meer geld! Thea

dinsdag 28:
Rob en Joke waren weer terug van vakantie. Enthousiaste begroetingen volgden. Rita had de sleutel van Jan, zodat iedereen fietsen en spullen achter de deur kon zetten. Ria was er, Gerrit, Thea kwam nog en tenslotte Eugene. Gezellig elkaar allemaal weer te zien. We besloten na wat heen en weer gepraat naar Hattem te gaan, lopen op de dijk. Het was heerlijk weer. We hebben fijn gelopen en gekletst.  En heerlijk koffie gedronken bij het zilveren schaep op het plein, onder de parasols. We kregen er echt een vakantiegevoel van. Het was een heel gezellige morgen. Joke

donderdag 30:
Jannie, Rita en Thea gingen ondanks de fijne miezerregen op pad naar Dalfsen, want de donderdagmarkt trekt toch wel. Waren de anderen bang voor nattigheid?
Bij Hiawatha aangekomen bleek het dat het ondertussen  flink was gaan miezeren. Maar toch gingen we op pad, mutsen op, we zijn echte diehards. Maar toen het na 20 meter lopen ineens ging stortregenen, wisten we niet hoe snel we weer bij de auto moesten komen. Dan maar eerst koffie drinken, dan zien we daarna wel weer. Maar je moet dus niet drie vrouwen in Dalfsen los laten, want je raadt het misschien wel...... We gingen kledingwinkels in en weer uit, en weer in en weer uit. Ik geloof dat we zes kledingwinkels gehad hebben, maar we hebben niets gekocht. Daarna nog een rondje door de Action, nog even aardbeien en kersen gekocht op de markt. Na 75 minuten waren we doodop en ploften we voor een kopje koffie neer bij Moccafé. We hadden wel een half uur nodig om weer bij te komen van onze zeer vermoeiende wandeling.